Friday, June 11, 2010

Genunchiul ...

De vreo cateva saptamani tot incerc sa scriu acest blog .. insa am tot amanat momentul sperand sa nu fiu nevoit sa scriu despre lucrul asta.

De aproape trei saptamani nu am mai alergat. Totul a inceput cu dimineata zilei de luni 24 mai, zi in care trebuia sa alerg 3 ore. Dupa doua ore de alergare am simtit o durere ascutita in genunchiul stang (asta ii genunchiul “bun”, zic asta pentru cine nu stie ca am fost operat de vreo 3 ori la genunchiul meu drept). Am incercat sa o ignor, mai apoi am incercat sa fac ceva “intinderi”, insa durerea a persistat si a trebuit sa ma opresc din antrenament si sa ma plimb pana acasa. A durat o ora sa ajung acasa caci atunci cand m-am oprit am fost la vreo doua cartiere departare de casa :)

Am lasat-o mai usor cu antrenamentul, caci m-am gandit ca poate trebuie sa ii dau ceva vreme o sa se refaca. Am fost si la o prietena de familie care e fizioterapeut si mi-a zis ca sfatul ei e sa o las mai moale.

Dupa o saptamana am incercat iar sa alerg, insa dupa un minut a trebuit sa ma opresc (asta da antrenament intens!!!). Dupa inca o saptamana “am reusit” sa alerg 18 minute, iar acum vreo doua zile am ajuns la 29 de minute de alergare in continuu. Partea proasta e ca am nevoie de mai mult de 29 de minute sa termin maratonul.

Am incercat in saptamanile astea sa merg la sala si sa imi mentin nivelul de fitness facand alte activitati care sa nu presupuna alergarea, insa cred ca e momentul in care trebuie sa imi dau seama ca visul meu sa alerg maratonul trebuie sa mai astepte.

Imi e destul de greu sa iau decizia asta caci am pus multa “sudoare” in astea 15 saptamani de antrenamente. Cred insa ca e o decizie buna, caci nu vreau sa risc sa fac mai mult rau.

Am alergat in toate momentele zilei (dimineata la 4 la vreo 8-10 grade (deja la noi ii iarna), la amiaza pe calduri de 35 de grade, noaptea la 12, pe ploaie, pe ceata :)).

Daca ar fi sa sumarizez in cifre pregatirea mea pentru maraton de anul asta:

- 534 km alergati in 15 saptamani.
- Mi-am batut recordul la 10 km (47minute si 17 secunde)
- Am alergat half-maraton (cel mai repede in 1 ora 44 minute 48 de secunde).
- Cea mai lunga distanta alergata fara oprire: 25 km.
- Cel mai mult timp alergat: 3 ore.
- Cei mai multi km facuti intr-o saptamana (59.4 km).

Si weekendul trecut am facut o drumetie cu Adi Cristea (prietenul cu care am venit in Australia) de vreo 24 km. Nu am nici o problema cand merg, insa deocamdata sa alerg ma deranjeaza.

Poate e o lectie de la Doamne, Doamne, un fel de “lesson learned”, care sa ma faca sa realizez ca totusi depind de El in realizarea tuturor planurilor mele .. si de data asta se pare ca am avut planuri “diferite”.

O sa continui sa fac miscare, insa trebuie sa ma "reprofilez" in ceea ce priveste activitatile mele sportive.

Tinem aproape,

Dorin

No comments: